Lydias hemlighet


Titel: Lydias Hemlighet- ett magiskt konstäventyr
Författare: Finn Zetterholm
Genre: Spänning
Sidor: 316
Handling: Lydia har alltid varit intresserad av konst. Hon ritar, tecknar och älskar att gå till museumet för att betrakta alla dem underbara tavlorna som alla har sin egen historia. Det får hon uppleva på närmre håll när hon en dag bara försiktigt rör vid en tavla av den store Rembrendt. Hon glider iväg genom tid och rum och får träffa massa gamla konstnärer, får se hur deras första tavla kom till. Men hur ska hon komma hem igen?

Finn Zetterholm är född den 4 Augusti 1945 och har skrivit flera böcker, bl.a. :

Antons årsbok barnbok 1985, Rock-Sussie barnbok 1990, De tre musketöserna 1991, De tre musketöserna slår till 1993, Boken om Bellman 1993, Virvelvisor  [Musiktryck] 1993, Här i staden 1995, Klara hela dagen 2000, Katja, Katja 2002, Lydias hemlighet 2002.

”Lydias hemlighet” är ett nöje att läsa även om man inte är särskilt intresserad av konst. Lydia själv är modig, ganska osjälvisk och väldigt nyfiken. Samtidigt som man läser lär man sig också lite smått om stora konstnärer som funnits i vår värld. Jag ger ”Lydias hemlighet” 3/5p.

 


Kommentarer
Postat av: Nea

Hej,

Jag har nominerat dig till en Beautiful Blogger eftersom du har en så bra blogg! Gå in på min blogg för att läsa mer ;)

2010-09-21 @ 21:29:05
URL: http://boknea.blogspot.com
Postat av: Din älskling<3

Hej min bokmal:) ville bara säga att det är kul att du läser så mkt böcker. älskar dig puss:)<3

2010-09-23 @ 10:02:02
Postat av: DJ

Svar till Nea: Tack :) Jag kommer snart att gå in på din blogg och kolla vad jag ska göra...

2010-09-23 @ 16:40:22
Postat av: DJ

Svar till Din älskling<3: Älskar dig med :)<3

2010-09-23 @ 16:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0