Recension: Hobbiten


Titel: Hobbiten
Författare: J.R.R. Tolkien
Genre: Fantasy
Sidor: 276
Handling: Hobbiten Bilbo som för det mesta är en av dem mindre ävetyrliga personer i världen hamnar nu på skattjakt, skatten är mängder av juveler, guld och silverföremål och ovärderliga ädelstenar. Problemet är att skatten vaktas av en drake i en håla och vägen dit kryllar av faror såsom jättespindlar. Dvärgarna Dori, Nori, Ori, oin, Gloin, Fili, Kili, Bombur, Bifur, Bofur, Dvalin, Balin och Thorin Ekensköld följer med Bilbo och hjälper honom med skatten. Trollkarlen Gandalf kommer ibland till deras hjälp, vilket är tur, och räddar dem ur svåra knipor.

"Hobbiten" är en väldigt spännande bok, men passar bäst för äldre läsare eftersom boken innehåller en del svårfattade ord. "Hobbiten" får 3/5p.

Kommentarer
Postat av: Moa<3

Gillar du böcker??:P



Allt bra med dej??-.-



PUSS PUSS<3

2009-12-09 @ 16:41:52
URL: http://missericssons.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gillar böcker...?? Jag vet inte riktigt, nej jag tror inte jag gillar böcker, snarare älskar dem XD och ja, allt är bar med mig :)

2009-12-10 @ 16:50:15
Postat av: Daniel, bokbloggens ägare

Glömde skriva vem jag var förut, men iallafall. jag skrev den ovanstående kommentaren

2009-12-10 @ 16:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0