Recension: Intet



Titel: Intet
Författare: Janne Teller
Genre: Spänning
Sidor: 142
Handling: Går det att hitta betydelsen?? Det försöker iallafall högstadieklassen 7a att göra. Allt börjar när en av eleverna i klassen, Pierre Anthon, reser sig upp på terminens första dag och säger: Ingenting har någon betydelse, det har jag vetat länge. Så det är ingen ide att göra, det har jag just kommit på. Det säger han innan han går ut o sätter sig i ett plommonträd där han ropar saker till alla som går förbi. T.e.x: Man går i skolan för att få jobba, du jobbar för att kunna ta ledigt, varför inte ta ledigt på en gång? Det är då klassen börjar samla betydelse för att visa Pierrer Anthon att det visst finns saker som betyder något. Men betydelsesammlandet går för långt, till och med en död lillebror hamnar på betydelsehögen. Men det är försent att stoppa nu. Läs hur det går med betydelsesammlandet för klass 7a i boken Intet.

Jag ger Intet 4/5 för det är en superbra bok om livets mening.

Kommentarer
Postat av: Ellenor

Jag tycker att du värkar som en riktig höjdare i läsning!

2009-10-09 @ 07:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0