Recension: Makalösa Mcmodigs Monstruösa Memoarer


Titel: Makalösa Mcmodigs Monstruösa Memoarer
Författare: Ahmet Zappa
Genre: Fantasy/Monster
Sidor: 223
Handling: Minerva och Max Mcmodig har levt lugnt hela sitt liv i ett stort hus fullt av överraskningar fram tills denna dag. De båda hade ingen aning om att deras pappa och i stort sett hela deras släkt var monsterjägare tills dem en dag hittar pappans hemliga arbetsrum. Dem lär sig bakom sin pappas rygg om alla fruktade monster i Monstranomicom, vilket visar sig vara bra. Zarmaglorgen kidnappar Minerva och Maxs pappa och dem båda syskonen bestämmer sig för att ge sig ut på monsterjakt och rädda sin älskade pappa.

Trots sina många sidor är "Makalösa Mcmodigs Monstruösa Memoarer" förvånansvärt lättläst. Det är en bok som passar för de flesta åldrar men är riktad till barn. Den har en väldigt spännande handling och med massa fakta om olika sorters monster och recept på försvarsvapen är boken en solklar 3:a.

Kommentarer
Postat av: majsen

nu kommenterar jag inte just den här boken men du läser typ exakt samma böcker som min kompis. jag läser inte så mycket fantasy men det är ändå intressant att läsa. har du läst eller sett eragon och dom ? jag har bara set den första fast jag har tänkt läsa dom.

2009-11-18 @ 16:37:37
Postat av: Daniel, bokbloggens ägare

Jag har läst alla Eragon böcker: Eragon, Den äldste och Brisingr. det finns recensioner av dem på bloggen.

2009-11-21 @ 07:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0