Svarta vingar


Titel: Svarta vingar
Författare: David Almond
Genre: Spänning
Sidor:
Handling: När saker väl händer, verkar allt hända på en gång…
Den mystiska kajan rentav lockar på Liam och hans vän Max med sina ”Kja, kja” och då tar deras nyfikenhet över. Dem följer efter fågeln och hittar en övergiven bebis, ett guds barn, om man ska tro det som står på det medföljande brevet. Liam tar med sig barnet hem, där det tas om hand i letandet efter föräldrarna. Saker förändras för Liam, han får nya vänner som plötsligt blir flyktingar, han får en upplevelse, han får helt enkelt ett äventyr.

David Almond är född 15 maj 1951 och har även skrivit Han hette Skellig 2000, Himla ögon 2001, Karin, katten och månen 2005.

”Svarta vingar” är i det hela en väldigt bra bok. En bok som handlar om vänskap, gott och ont.Ibland tror man att man har grepp om det man läser, men man blir flera gånger överraskad. Jag såg att David Almond även skrivit ”Han hette skellig” som jag nu hittat i min bokhylla. Efter att ha läst ”Svarta vingar” är jag verkligen lockad att läsa den.

Jag ger svarta vingar 4/5p.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0