Bree Tanners andra liv


Titel: Bree Tanners andra liv
Författare: Stephenie Meyer
Genre: Spänning
Sidor: 167
Handling: Dem som har läst ”The twilight Saga” läser hela tiden om dem goda vampyrerna o man hoppas att dem ska vinna, att dem ska klara sig. Men här får man se det från en annan sida. Hur en armé av vampyrer ska skapas och hur det känns att vara en del av den… och att inte veta, leva i okunskap.

Bree Tanner skapas i ett syfte, att bli en del i en armé. Men hon själv vet inte vem som skapade henne, eller varför. Hon vet bara vad hon vill. Hon vill överleva, få blod. Hela tiden finns frågan där, om vem som skapat henne. Det finns en vampyr hon kommer lite närmre än dem andra, någon hon känner en viss samhörighet med. Han heter Diego.

Stephenie Meyer är född den 24 December år 1973. Hon har skrivit: Twilight - 2005 , New Moon - 2006, Eclipse - 2007, Breaking Dawn - 2008 , The short second life of Bree Tanner- 2010, The Host – 2008.

”Bree Tanners andra liv” Är en spännande bok av Stephenie Meyer och man får se allt från en annan synvinkel. Den får en 3, då jag själv inte riktigt fastnade i den och det själv kände jag att jag liksom redan visste vad som skulle hända, men jag har i och för sig läst ”The twilight saga” . Men skriv gärna om ni tycker annorlunda. 3/5p.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0