Södermalmsmorden


Titel: Södermalmsmorden
Författare: Lars Bill Lundholm
Genre: Spänning/ skräck
Sidor: 230
Handling: En uppsvälld man sitter med en kedja fast i botten. Det är ingen man längre, det är en kropp, ett lik med vatten omkring sig. Mördad. Jakten på mördaren blir ett jobb för kommissarie Axel Hake. Svårigheten är att det bara finns en enda sak som kan leda dem i jakten på mördaren. Den lite underliga tatueringen på den mördade mannens arm. I jakt på en mördare är vägen full av faror… men det verkar hela tiden som om du kommer allt närmare inpå mördaren.

Lars Bill Lundholm född 15 september, 1948 har skrivit: So long, Isabelle, 1987. Skärgårdsdoktorn: den första sommaren 1998, Skärgårdsdoktorn: kräftor och kvällsdopp1999, Östermalmsmorden S2002, Södermalmsmorden,2003, Kungsholmsmorden 2005, Gamla Stan morden 2009.

En väldigt spännande mordhistoria, jag läser gärna dem andra böckerna med Axel Hake i huvudrollen. Ibland trodde jag att jag visste vem som kunde tänkas vara mördaren, men i slutändan visade det sig att jag hade fel… ”Södermalmsmorden” Bjuder på en spännande läsning och får av mig 4/5p.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0